La Colònia Sedó compta amb una turbina de 1400 CV del tipus Francis de la casa Planas, Flaquer i Cia de Girona, que va encarregar Antoni Sedó l'any 1899. Aquesta turbina és tota de ferro colat i les seves dimensions anaven en proporció amb el cabal i la força del salt de l'aigua.

Més endavant, cap a començament de segle, s'hi va instal·lar una dinamo que, com a generador de corrent continu, transformava l'energia mecànica en energia elèctrica. Posteriorment, al final de l'eix de la turbina, es va instal·lar un alternador, construït per la Indústria Elèctrica de Barcelona.

Era la turbina més gran fabricada a Espanya i s'alimentava de les aigües del riu Llobregat, que arribava a la fàbrica a través de la resclosa i del canal del Cairat. Actualment la turbina és la peça central del Museu i els visitants poden accedir al seu interior.

Turbina Museu Colònia Sedó
Museu de la Colònia Sedó, c/Contínues, s/n Àrea Industrial Can Sedó, Esparreguera Tel: 937892244