La Colònia Sedó compta amb una turbina de 1400 CV del tipus Francis de la casa Planas, Flaquer i Cia de Girona, que va encarregar Antoni Sedó l'any 1899. Aquesta turbina és tota de ferro colat i les seves dimensions anaven en proporció amb el cabal i la força del salt de l'aigua.

Més endavant, cap a començament de segle, s'hi va instal·lar una dinamo que, com a generador de corrent continu, transformava l'energia mecànica en energia elèctrica. Posteriorment, al final de l'eix de la turbina, es va instal·lar un alternador, construït per la Indústria Elèctrica de Barcelona. Era la turbina més gran fabricada a Espanya i s'alimentava de les aigües del Cairat.

Actualment la turbina és la peça central del Museu, i dins, per on abans corria l'aigua, es pot veure un audiovisual amb imatges del canal del Cairat i de la Colònia Sedó.

Museu de la Colònia Sedó, c/Contínues, s/n Àrea Industrial Can Sedó, Esparreguera Tel: 937892244