Portes obertes amb motiu de la Festa Major d’Hivern

El cap de setmana del 17 i 18 de febrer, el Museu de la Colònia Sedó celebra una jornada de portes obertes  amb motiu de la Festa Major d’Hivern d’Esparreguera. Es podrà accedir al museu amb entrada gratuïta de 10 a 14 hores.

Programa d'activitats

• Portes obertes de 10 a 14 hores
  • Visites guiades gratuïtes, amb reserva prèvia, a les 12 i a les 13 hores

La visita guiada permet conèixer l’estructura i el funcionament d’una colònia industrial que conserva una gran turbina de 1.400CV del segle XIX, que proporcionava l’energia necessària a les seccions de filatura i tissatge de la fàbrica. Els visitants podran veure la maqueta de la colònia i entrar dins la turbina. A més, durant la visita guiada s’explica també el funcionament d’una minicentral hidroelèctrica que ajudarà a entendre el sistema d’aprofitament de l’energia hidràulica. Finalment, també es realitza un recorregut pel soterrani del Museu.

Un cop acabada la visita al museu, es pot fer un recorregut a peu per la colònia i veure el salt de Broquetes, l’aqüeducte, la casa dels Sedó i les xemeneies. Tots aquests elements permeten copsar la vida social i el procés productiu d’una colònia industrial.