“Reviu Can Sedó”, programació especial pel #DIM19

El cap de setmana del 18 i 19 de maig, en el marc del Dia Internacional dels Museus, el Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) organitza a la seva seu del Museu de la Colònia Sedó d’Esparreguera la programació especial “Reviu Can Sedó”, dues jornades de portes obertes amb activitats especials. El programa inclou una visita guiada i diverses representacions teatralitzades per reviure el passat industrial a l’antiga colònia tèxtil Can Sedó d’Esparreguera.

Dissabte 18 de maig

Jornada de portes obertes, de 10 a 14 h i de 17 a 20 h

Diumenge 19 de maig

Jornada de portes obertes, de 10 a 14 h

• De 10.30 a 13.30 h: Representacions teatralitzades cada 30 minuts (5 sessions). Es formaran grups de 40 persones a cada representació.

ACTIVITATS

La visita guiada al Museu de la Colònia Sedó permet conèixer l'estructura i el funcionament d'una colònia industrial que conserva una gran turbina del segle XIX, que proporcionava l’energia necessària a les seccions de la fàbrica. Els visitants podran veure la maqueta de la colònia, entrar a dins del tub de la turbina i caminar pel soterrani per observar l’emplaçament de la primitiva turbina.

Les visites guiades per l’exterior de la Colònia, que organitza l’Associació per a la Defensa del Patrimoni de la Colònia Sedó i el seu entorn, permeten conèixer 17 punts d’interès, entre els quals destaquen la residència de Puig i Llagostera, l’edifici de la filatura, els tallers i els magatzems, la zona de les tres xemeneies, la casa i el jardí de l’amo i l’aqüeducte.

Les representacions teatralitzades, a càrrec de l’Escola de Teatre La Passió d’Esparreguera, ofereixen un recorregut teatralitzat pels diversos espais del Museu de la Colònia Sedó de la mà de diversos personatges vestits com a començament del segle XX. Ens acompanyaran als telers, a la sala de la turbina i al soterrani. Treballadors, propietaris, representants institucionals i personal de servei ens descobriran com s’organitzava la vida i com era el treball en aquesta colònia industrial.