Museu de la Colònia Sedó d'Esparreguera

Jornada de portes obertes 2019

Amb motiu de la Festa Major d'Esparreguera, el Museu de la Colònia Sedó d’Esparreguera, seu del mNACTEC, fa jornada de portes obertes el dissabte 9 i el diumenge 10 de febrer. Els visitants podran accedir al museu, en horari de 10 a 14 hores, amb entrada gratuïta.

La colònia Sedó es distingeix d’altres colònies cotoneres per les seves importants dimensions i per l’ús d’un sistema hidràulic que aprofitava al màxim l’energia de l’aigua. Avui, a la sala de la turbina, es pot veure la maqueta de la colònia, en què s’explica la seva història a través d’un muntatge de llum i so, i la turbina, on dins el tub de conducció de l’aigua es projecta un audiovisual.

Un cop acabada la visita al Museu, es pot fer un recorregut a peu per la colònia i veure el salt de Broquetes, l’aqüeducte, la casa dels Sedó i les xemeneies. Tots aquests elements permetran copsar la vida social i el procés productiu d’una colònia industrial.

Aquest equipament no és totalment accessible per a persones amb cadira de rodes.

Duració

4 hores