Jornada de portes obertes per les JEP 2019

El cap de setmana del 12 i 13 d’octubre, el Museu de la Colònia Sedó d’Esparreguera, seu del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica (mNACTEC), oferirà jornades de portes obertes i diverses activitats gratuïtes amb motiu de la celebració de les Jornades Europees del Patrimoni 2019.

Tant dissabte com diumenge, s’oferiran visites guiades a l’interior del Museu, a les 10.30 i 12.45 hores. Aquesta visita permet conèixer l’estructura i el funcionament d’una colònia industrial que conserva una gran turbina de 1.400 CV del segle XIX. Els visitants podran veure la maqueta de la colònia i entraran dins del tub d’entrada d’aigua de la turbina.

Tots dos dies també s’organitzaran visites guiades a l’exterior de la Colònia Sedó, a les 11.45 hores. La visita permet conèixer 17 punts d’interès d’aquesta antiga colònia tèxtil, entre els quals destaquen la residència de Puig i Llagostera, l’edifici de la filatura, els tallers i els magatzems, la zona de les tres xemeneies, la casa i el jardí de l’amo i l’aqüeducte.

Les Jornades Europees del Patrimoni se celebren anualment a tot Europa. Palaus, castells, monestirs, jaciments, jardins històrics i altres espais patrimonials com els museus obriran les seves portes perquè els ciutadans gaudeixin de visites gratuïtes i puguin conèixer en profunditat el seu patrimoni.

Durant tot el cap de setmana l’accés al Museu serà lliure i les activitats programades són gratuïtes, però tenen un aforament limitat i es recomana fer-ne reserva prèvia al telèfon 93 666 35 27 o 617 130 743.