Es publica un llibre sobre la Colònia Sedó d’Esparreguera

La doctora en Història especialitzada en patrimoni industrial, Gràcia Dorel-Ferré, ha publicat el llibre “La Colònia Sedó d’Esparreguera” per donar a conèixer, amb rigor científic i voluntat divulgativa, aquest conjunt fabril i residencial, que va ser una de les colònies industrials més pròsperes a tot el continent durant el segle XX.

El llibre està coeditat pel Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat i l’Ajuntament d’Esparreguera, amb el suport de la Diputació de Barcelona i en col·laboració amb el Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC), i és el primer llibre adreçat al gran públic sobre la Colònia Sedó. Repassa la trajectòria del conjunt fabril, que es va iniciar l’any 1846 i que va estar en funcionament fins a l’any 1980.

L’obra, amb abast divulgatiu, pretén apropar la colònia al públic general, així com al que va suposar a nivell social, cultural, industrial i patrimonial. A més, transcendeix el fet local i situa tot el seu patrimoni fabril i arquitectònic en el mapa mundial de les colònies industrials i en la història del segle XX.