Esparreguera declara la Colònia Sedó Bé Cultural d’Interès Local

L’Ajuntament d’Esparreguera ha aprovat la declaració de Bé Cultural d’Interès Local (BCIL) de la Colònia Sedó amb l’objectiu de reconèixer el seu valor arquitectònic, paisatgístic i històric i protegir els elements que conformen aquest conjunt patrimonial. La declaració detalla 106 elements d’interès protegits, tant de la zona industrial com de la residencial, així com altres elements lligats a la colònia i el seu entorn.

El fet de comptar amb aquesta categoria de protecció patrimonial permetrà accedir a subvencions i altres recursos d’administracions supramunicipals per preservar i difondre el patrimoni de l’antiga colònia tèxtil. La declaració com a BCIL també implica la inscripció de la Colònia Sedó al Catàleg del Patrimoni Cultural Català.

L’Ajuntament d’Esparreguera també ha sol·licitat al Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya iniciar els tràmits per a la declaració d’aquest espai com a Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN).

exterior de la colònia sedó