Finalitzen les actuacions de millora del Museu de la Colònia Sedó d’Esparreguera

El Museu de la Colònia Sedó d’Esparreguera, seu del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC), ha finalitzat les actuacions d’actualització i millora de les seves instal·lacions, que van començar l’estiu de 2023. Les actuacions que s’han dut a terme inclouen millores i actualització de la museografia, la recepció de visitants, el condicionament de les instal·lacions, l’accessibilitat i la senyalització-informació.

En relació a la museografia, s’han actualitzat i adaptat a l’accessibilitat i la sostenibilitat energètica els panells explicatius de l’exposició, s’ha automatitzat i fet més eficient la reproducció sonora i lumínica de la maqueta històrica i s’ha actualitzat el contingut i el sistema de projecció de l’audiovisual que es reprodueix a l’interior del tub de la turbina. A l’interior d’aquest tub de la turbina —l’única que és visitable per dins— s’hi han fet també treballs de restauració, conservació preventiva i consolidació del material fèrric.

S’ha reordenat l’espai d’acollida i de l’entrada, amb la incorporació d’un nou taulell de recepció, i s’han dut a terme millores d’accessibilitat en aquest espai. També s’han instal·lat nous elements d’informació i senyalització del soterrani. Per últim, s’ha fet un canvi de lluminàries per llums LED i s’han sanejat i pintat totes les parets, sostres i espais del Museu.

De cara al proper any 2024, el Museu de la Colònia Sedó preveu fer noves accions de millora: crear un nou espai de reunions i descans; instal·lar punts digitals de consulta en línia del fons històric, fotogràfic i documental de la colònia, i incorporar una nova senyalització del recorregut patrimonial del conjunt de la Colònia Sedó.